Land Rover Defender meest waardevaste auto

Volgens de Duitse organisatie ADAC is de Land Rover Defender momenteel de meest waardevaste auto.

Deze terreinauto verliest in vier jaar tijd. bij een kilometrage van zestigduizend, ‘slechts’ 42 procent van zijn waarde. Met die score blijft hij vóór de Porsche Boxster en de Mini (beide 42,6 procent waardevermindering). Volgens de ADAC heeft de Defender zijn koppositie te danken aan zijn status van exoot. Er zijn maar weinig exemplaren op de weg, maar de groep liefhebbers is relatief groot. Bovendien zijn die fans bereid om stevige prijzen te betalen voor een gebruikte Defender. Bij de Boxster en de Mini is het sterke imago de basis voor de verhoudingsgewijs beperkte prijsafkalving.

Onderzoek door de ADAC naar de waardevastheid van 336 modellen leert – niet geheel verrassend – dat de compacte klasse op de occasionmarkt stabieler is dan de grotere segmenten. Fabrikanten als Daihatsu en Suzuki scoren daardoor hoger met hun producten dan concurrenten als Mercedes, Volvo en Jaguar.

Reacties

Moet je daar dan niet eerst die hoge onderhoudskosten vanaf gaan trekken, en dan nog eens opnieuw die restwaarde berekenen.
Ik denk dat je dan een heel ander financïeelplaatje te zien zal krijgen.

Geplaatst door: BillyTheMailer op

Die onderhoudskosten vallen best mee… Als je maar gewoon normaal doet. Er zijn buiten het officiele dealernetwerk enorm veel land Rover specialisten die zelfs nog meer kennis van de Defender hebben en hele nette prijzen hateren

Geplaatst door: Erwin op

Dealers zijn al lang niet meer duur, vaak goedkoper (en sneler) dan de specialist is mijn ervaring. Maar vergelijk kan nooit kwaad

Geplaatst door: Kees op

Het grote voordeel is dat je zelf veel kan repareren en dat de onderdelen, vanwege de lage pond, zeer goedkoop zijn.

Geplaatst door: dion op
Land Rover Defender meest waardevaste auto - Automobielmanagement.nl

Land Rover Defender meest waardevaste auto

Volgens de Duitse organisatie ADAC is de Land Rover Defender momenteel de meest waardevaste auto.

Deze terreinauto verliest in vier jaar tijd. bij een kilometrage van zestigduizend, ‘slechts’ 42 procent van zijn waarde. Met die score blijft hij vóór de Porsche Boxster en de Mini (beide 42,6 procent waardevermindering). Volgens de ADAC heeft de Defender zijn koppositie te danken aan zijn status van exoot. Er zijn maar weinig exemplaren op de weg, maar de groep liefhebbers is relatief groot. Bovendien zijn die fans bereid om stevige prijzen te betalen voor een gebruikte Defender. Bij de Boxster en de Mini is het sterke imago de basis voor de verhoudingsgewijs beperkte prijsafkalving.

Onderzoek door de ADAC naar de waardevastheid van 336 modellen leert – niet geheel verrassend – dat de compacte klasse op de occasionmarkt stabieler is dan de grotere segmenten. Fabrikanten als Daihatsu en Suzuki scoren daardoor hoger met hun producten dan concurrenten als Mercedes, Volvo en Jaguar.

Reacties

Moet je daar dan niet eerst die hoge onderhoudskosten vanaf gaan trekken, en dan nog eens opnieuw die restwaarde berekenen.
Ik denk dat je dan een heel ander financïeelplaatje te zien zal krijgen.

Geplaatst door: BillyTheMailer op

Die onderhoudskosten vallen best mee… Als je maar gewoon normaal doet. Er zijn buiten het officiele dealernetwerk enorm veel land Rover specialisten die zelfs nog meer kennis van de Defender hebben en hele nette prijzen hateren

Geplaatst door: Erwin op

Dealers zijn al lang niet meer duur, vaak goedkoper (en sneler) dan de specialist is mijn ervaring. Maar vergelijk kan nooit kwaad

Geplaatst door: Kees op

Het grote voordeel is dat je zelf veel kan repareren en dat de onderdelen, vanwege de lage pond, zeer goedkoop zijn.

Geplaatst door: dion op