Vanaf 2012 moet er dan weer winst gemaakt worden. De verkopen van Opel stonden het afgelopen anderhalf jaar sterk onder druk, maar Reilly denkt met de nieuwe Astra Sports Tourer de greep op de Europese markt weer licht op te kunnen voeren tot 7,2 procent.

In aantallen betekent dit voor 2010 een afzet van 1,2 miljoen auto’s. In 2013 wil Reilly mede dankzij verkoop buiten Europa op een output van 1,6 tot 1,7 miljoen voertuigen zitten. En in 2014/2015 moet dankzij de nieuwe premiummini, een coupémodel en een compacte SUV de 2 miljoen verkopen aangetikt gaan worden.

De Opel fabrieken draaien nu op 75 procent van hun capaciteit maar zullen in 2013 op 110 procent moeten draaien bij een tweeploegendienst, ofwel bijna 90 procent met 3 shifts. Reilly gaat uit van een gestage afzetgroei op de Chinese markt en verwacht de huidige verkopen aldaar (4.000 auto’s op jaarbasis) in 2 tot 3 jaar tijd te kunnen verdriedubbelen. "Mits wij het aanbod uitbreiden, het verkoopnetwerk verder uitbouwen en het merk herpositioneren".

In China en andere Aziatische landen is de consument grotendeels onbekend met laagvliegers als de originele Corsa, de eerste generatie Astra en de Vectra waardoor Reilly Opel aldaar als premiummerk denkt te kunnen positioneren. Dit moet ook in Australië gaan gebeuren. Lokale productie in China sluit Reilly voor de langere termijn niet uit. Hij denkt dit te kunnen regelen via de bestaande joint venture partners van General Motors.

Bron: AutoInternationaal