De fabriek in Luton, waar de Opel en Vauxhall Vivaro, Renault Trafic en Nissan Primastar worden gebouwd, biedt werkgelegenheid aan meer dan duizend mensen. Zij moeten wellicht vrezen voor hun baan omdat de productie van de populaire bestelauto in 2013 wordt beëindigd en er nog geen nieuwe bestemming voor de faciliteit is. Topman Reilly zegt alle opties open te houden; het is mogelijk dat de tweede generatie van de Vivaro en Trafic er in productie gaat. Hij kan het afstoten van de fabriek echter niet uitsluiten. 
Er wordt intern veel over gesproken, zo zegt Reilly in diverse media. Voorlopig wordt er echter nog niets naar buiten gebracht. Ten tijde van de crisis die GM in 2009 doormaakte, zijn in de fabriek in Luton 350 banen geschrapt. De andere Britse fabriek van GM in Ellesmere Port, waar nu de Astra vandaan komt, zou intussen een belangrijke kandidaat zijn geworden voor de productie van de deels elektrisch aangedreven Opel Ampera. Maar alleen wanneer de capaciteit in de Verenigde Staten niet afdoende is, aldus Nick Reilly.