Winst Nissan schiet omhoog

Nissan heeft de winst in het vierde kwartaal van 2010 met ruim driekwart omhoog zien schieten

Het merk heeft de winstverwachting voor het boekjaar daarom naar boven bijgesteld. Dat heeft Nissan, voor 43 procent in handen van het Franse Renault, bekendgemaakt. Sterke verkopen in China maakten de zwakke vraag op de thuismarkt en het negatieve effect van de dure yen meer dan goed. De nettowinst in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar, dat loopt tot eind december, kwam uit op 80,1 miljard yen. Dat was ver boven de verwachtingen van analisten, die gemiddeld uitgingen van een winst van 58,8 miljard yen. Het concern verwacht dat de winst over heel het boekjaar uitkomt op 315 miljard yen. Eerder ging Nissan uit van 270 miljard yen.

In Nederland heeft Nissan geen bijster sterke afzetmaand achter de rug. De verkopen namen weliswaar licht toe, maar de algehele marktgroei kon het Japanse merk niet bijbenen met als gevolg verlies van marktaandeel. De Pixo is zwaar op zijn retour, de Micra lijkt niet aan te slaan in Nederland en de Note is duidelijk over zijn hoogtepunt heen. De Juke en de Qashqai doen het daarentegen wel goed.

Winst Nissan schiet omhoog - Automobielmanagement.nl

Winst Nissan schiet omhoog

Nissan heeft de winst in het vierde kwartaal van 2010 met ruim driekwart omhoog zien schieten

Het merk heeft de winstverwachting voor het boekjaar daarom naar boven bijgesteld. Dat heeft Nissan, voor 43 procent in handen van het Franse Renault, bekendgemaakt. Sterke verkopen in China maakten de zwakke vraag op de thuismarkt en het negatieve effect van de dure yen meer dan goed. De nettowinst in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar, dat loopt tot eind december, kwam uit op 80,1 miljard yen. Dat was ver boven de verwachtingen van analisten, die gemiddeld uitgingen van een winst van 58,8 miljard yen. Het concern verwacht dat de winst over heel het boekjaar uitkomt op 315 miljard yen. Eerder ging Nissan uit van 270 miljard yen.

In Nederland heeft Nissan geen bijster sterke afzetmaand achter de rug. De verkopen namen weliswaar licht toe, maar de algehele marktgroei kon het Japanse merk niet bijbenen met als gevolg verlies van marktaandeel. De Pixo is zwaar op zijn retour, de Micra lijkt niet aan te slaan in Nederland en de Note is duidelijk over zijn hoogtepunt heen. De Juke en de Qashqai doen het daarentegen wel goed.