Toyota richt zich op opkomende markten

Toyota wil zich nog meer richten op de opkomende markten.

Dat heeft topman Aiko Toyoda vandaag bekendgemaakt. Vorig jaar werd al 40 procent van alle Toyota’s verkocht op opkomende markten. Met de nieuwe strategie hoopt de Japanse autobouwer zijn winst op te schroeven naar een biljoen yen per jaar: omgerekend zo’n 8,6 miljard dollar. Dat zou een verdubbeling zijn van het verwachte winstcijfer van dit boekjaar.

Toyoda maakte verder bekend dat het merk meer hybride modellen op de markt gaat brengen. Om de besluitvorming te versnellen, wordt de raad van bestuur binnen het concern teruggebracht van 27 naar elf leden

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toyota richt zich op opkomende markten - Automobielmanagement.nl

Toyota richt zich op opkomende markten

Toyota wil zich nog meer richten op de opkomende markten.

Dat heeft topman Aiko Toyoda vandaag bekendgemaakt. Vorig jaar werd al 40 procent van alle Toyota’s verkocht op opkomende markten. Met de nieuwe strategie hoopt de Japanse autobouwer zijn winst op te schroeven naar een biljoen yen per jaar: omgerekend zo’n 8,6 miljard dollar. Dat zou een verdubbeling zijn van het verwachte winstcijfer van dit boekjaar.

Toyoda maakte verder bekend dat het merk meer hybride modellen op de markt gaat brengen. Om de besluitvorming te versnellen, wordt de raad van bestuur binnen het concern teruggebracht van 27 naar elf leden

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding