Autofabrikanten in Japan willen rotatiesysteem

Autofabrikanten in Japan overwegen een gezamenlijk rotatiesysteem voor hun productie op te zetten.

De fabrikanten willen schaarse stroom zo efficiënt mogelijk inzetten en vooral voorkomen dat de energiebedrijven bepalen wanneer de knop aan en uit gaat. Wanneer de stroom van tijd tot tijd door de energiebedrijven wordt uitgeschakeld, komt dat de productie niet ten goede. De autofabrikanten bepalen liever zelf wanneer zij wel of niet werken. Sinds de aardbeving en de daarop volgende tsunami ontstonden grote problemen in de kerncentrales die grote delen van Japan van elektriciteit voorzien. Als tegenvoorstel om de stroomconsumptie zelf in de hand te mogen houden, stellen de autofabrikanten dat roterende productie sowieso minder stroom kost. Mogelijk volgen andere bedrijfstakken het voorbeeld van de auto-industrie. Daarbij kan het óók gaan om toeleveranciers waarvan autofabrikanten in Europa en de VS afhankelijk zijn.

Autofabrikanten in Japan willen rotatiesysteem - Automobielmanagement.nl

Autofabrikanten in Japan willen rotatiesysteem

Autofabrikanten in Japan overwegen een gezamenlijk rotatiesysteem voor hun productie op te zetten.

De fabrikanten willen schaarse stroom zo efficiënt mogelijk inzetten en vooral voorkomen dat de energiebedrijven bepalen wanneer de knop aan en uit gaat. Wanneer de stroom van tijd tot tijd door de energiebedrijven wordt uitgeschakeld, komt dat de productie niet ten goede. De autofabrikanten bepalen liever zelf wanneer zij wel of niet werken. Sinds de aardbeving en de daarop volgende tsunami ontstonden grote problemen in de kerncentrales die grote delen van Japan van elektriciteit voorzien. Als tegenvoorstel om de stroomconsumptie zelf in de hand te mogen houden, stellen de autofabrikanten dat roterende productie sowieso minder stroom kost. Mogelijk volgen andere bedrijfstakken het voorbeeld van de auto-industrie. Daarbij kan het óók gaan om toeleveranciers waarvan autofabrikanten in Europa en de VS afhankelijk zijn.