De autoverkopen van Daimler in China zijn over het eerste kwartaal omhoog geschoten. Wereldwijd gingen deze verkopen met bijna 13 procent omhoog tot 280.552 stuks ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. In China leken de modellen van Mercedes-Benz niet aan te slepen te zijn. Een recordaantal van 42.990 auto’s verliet daar de showroom, hetgeen een stijging van 78 procent betekende.

In Nederland deed Mercedes-Benz het afgelopen maand redelijk. De verkopen namen weliswaar toe, maar niet zo snel als de totale afzet waardoor het merk licht marktaandeel verloor. Met name de B-klasse beleefde een goede maand maar met 969 registraties moest Mercedes-Benz zowel Audi (1.853 verkopen) als BMW (1.303 orders) duidelijk voor laten gaan. Een hoofdpijndossier blijft Smart. Dit stadsautomerk verkocht afgelopen maand slechts 47 auto’s in Nederland versus 120 stuks in maart 2010.

Toch is verkoopdirecteur Joachim Schmidt optimistisch: "Wij willen dit jaar een nieuw verkooprecord neerzetten, gebaseerd op ons succes op veel markten en de introductie van verscheidene nieuwe producten", zo laat hij weten. De lancering van de nieuwe roadster SLK en de gelifte C-klasse moeten volgens hem in het tweede kwartaal een nieuwe impuls geven aan de verkopen.