De Franse autobouwer lanceert een omvangrijk productoffensief. In oktober komt de Fluence (de sedanuitvoering van de Mégane) het gamma versterken, gevolgd door nog drie andere modellen in 2012. Renault pakt de invasie groots aan. 

India is door het merk aangewezen als één van de 2 belangrijkste groeimarkten. Renault levert in India reeds de Koleos, die door een netwerk van 14 dealers wordt verkocht. Eind dit jaar moeten er 100 distributiepunten zijn. Om aan de toenemende vraag naar auto’s in het land te voldoen, bouwt Renault de modellen lokaal. 

In Chennai is samen met alliantiepartner een fabriek opgericht, waar reeds de Koleos het levenslicht ziet. De Fluence zal uit dezelfde fabriekspoort rollen. De fabriek zal in 2015 een productiecapaciteit van 400.000 auto’s hebben. In India werden in 2005 afgerond 1,2 miljoen auto’s verkocht. Dit jaar verlaten 3 miljoen exemplaren de showrooms, terwijl voor 2015 op een afzet van 3,7 miljoen stuks wordt gerekend. Uit statistieken blijkt dat ongeveer 60 procent van de kopers nooit eerder een auto heeft aangeschaft.