Gingen vorig jaar in dezelfde periode nog 64.418 eenheden over de toonbank, van januari t/m juni konden er 85.135 orders worden getekend. Eind 2011 hoopt Mitsubishi op een verkoopaantal van 145 duizend exemplaren in Europa te zitten. Landen als Italië (+80 procent), Duitsland (+65 procent), Noorwegen (+90 procent), Turkije (+76 procent) en Frankrijk (+53 procent) zaten het meest in de lift qua verkoop. In Nederland wist Mitsubishi de eerste zes maanden van dit jaar 26 procent meer auto’s te verkopen (4.227 stuks). In Polen werd het Japanse automerk evenwel geconfronteerd met een afzetdaling van twaalf procent.

Vooral de nieuwe ASX (die tegen het einde van het voorjaar van 2010 op de markt verscheen) doet het totale verkoopaantal met 26.983 orders flink stijgen. Van de volledig elektrische i-MiEV (sinds begin 2011 op de markt) staat de teller nu op 1.783 exemplaren. De verkoop van de Lancer (-20 procent), Outlander (-15 procent) en de Colt (-6 procent) staat duidelijk onder druk. Dat het eerste type minder populair is, verklaart ook de ingezakte vraag in Polen. In Nederland was de ASX in het eerste semester nipt het best verkochte Mitsubishi-model. De Colt viel terug naar de tweede plaats, daarna volgt de Outlander. De i-MIEV blijkt met 46 registraties duidelijk minder populair te zijn dan de vrijwel even dure, maar meer volwassen Nissan Leaf (108 verkopen).