China is Nissan’s grootste markt met ongeveer een kwart van de verkopen wereldwijd. Carlos Ghosn zegt in een verklaring dat de investeringen in capaciteit, producten en innovatie ervoor moeten zorgen dat China de grootste markt voor Nissan blijft. Om dit doel te bereiken, zal een bedrag van 50 miljard yuan, ofwel bijna acht miljoen dollar worden geïnvesteerd in de uitbreiding van de productiecapaciteit en zullen er in 2015 in totaal dertig nieuwe modellen zijn geïntroduceerd. De fabriek in Huadu in de zuidelijke provincie Guangdon en de fabriek in Zhengzhou in de noordelijke provincie Henan worden nu al uitgebreid, terwijl er ook een nieuwe fabriek wordt gebouwd voor lichte tot zware commerciële trucks in Shiyan in de provincie Hubei. Op de persconferentie zei Dongfeng ook dat er in de komende jaren een fabriek voor lichte commerciële voertuigen zal komen. Met de uitbreidingsplannen wordt de productiecapaciteit opgevoerd tot 2,3 miljoen voertuigen.
Dongfeng Motor zal in de komende paar jaar onder het nieuwe merk Venucia ook vijf nieuwe modellen lanceren, inclusief een elektrische auto. Als logo worden vijf sterren gebruikt maar ‘op een andere manier dan Subaru doet’. Het is de verwachting dat het jaarlijks verkochte aantal auto’s van Venucia in 2015 op driehonderd duizend exemplaren zal liggen. Dongfeng verkocht in de eerste helft van dit jaar 734 duizend auto’s, dertien procent meer dan in de eerste helft van 2010. Dit aantal is inclusief Nissan personenauto’s.