Volgens ceo Stefan Jacoby keert Volvo gaandeweg terug naar duurzame winstgevendheid maar er moet nog meer gebeuren voordat de doelen bereikt zijn. "In veel markten hebben we betere verkoopresultaten behaald terwijl we bezig zijn het merk Volvo nieuw leven in te blazen en interessant te maken voor mee consumenten", aldus Jacoby.  

Het betere resultaat komt door hogere verkoopvolumes en een betere productmix. Maar de hogere opbrengsten zijn deels teniet gedaan door grotere investeringen ten behoeve van de expansieplannen en nadelige invloeden van valutakoersen. De omzet was 33 miljard kronen (3,6 miljard euro), dat was 3,5 miljard kronen (380 miljoen euro) meer dan vorig jaar. Cumulatief heeft over het eerste halve jaar van 2011 heeft Volvo Car Corporation een operationele winst behaald van 1,2 miljard kronen (130 miljoen euro).

In de eerste zes maanden van 2011 heeft Volvo Car Corporation 231 duizend auto’s verkocht, twintig procent meer dan in 2010. Het zou vooral komen door sterke vraag naar de S60 en V60 en de XC60.