Voor toekomstige modellen doet de nieuwe Amerikaanse fabrikant van hybride sportsedans echter een beroep op BMW, waarmee het nu een deal heeft gesloten.

De Karma beschikt over de 260 pk sterke direct ingespoten 2,0 liter 4 cilinder turbomotor uit de Opel GT, maar de goedkopere en kleinere Nina krijgt een BMW blok onder de kap. Het gaat om een geblazen 4-pitter van 1,6 liter inhoud. Naast de krachtbron, de overeenkomst spreekt van maximaal 100.000 motoren per jaar, gaat BMW collega Fisker ook van de nodige interieurcomponenten voorzien, die de huidige, goedkoop ogende General Motors onderdelen moeten vervangen en het kwaliteitsgevoel in de Karma moet vergroten.

De verkoop van de Fisker Nina start in 2012. Export vanuit de Verenigde Staten naar Europa staat voor 2013 op de agenda. Onze marktregio wordt naar verwachting goed voor 40 procent van de totale output en een even groot percentage is voor de thuismarkt voorzien. De overige 20 procent van de productie is voor afzetgebieden buiten Noord Amerika en Europa bestemd.