Hetzelfde geldt voor de uitzendkrachten in de Scania-fabrieken in Zweden en Frankrijk.  De vrachtwagenfabrikant gaat daarom de productie met tien tot vijftien procent inkrimpen. Volgens Scania beginnen de financiële problemen in Europa en de VS nu ook gevolgen te hebben voor de ‘echte economie’. In Europa is sprake van een duidelijke afzwakking op de truckmarkt maar ook het Midden-Oosten begint nu tekenen van een lagere versnelling te vertonen. In Zuid-Amerika blijft de vraag echter onverminderd hoog waardoor de Scania-fabrieken in Brazilië en Argentinië geen gevaar lopen.

Voor Scania in Zwolle betekent het dat de contracten van 250 tijdelijke werknemers ‘geleidelijk  aan’ worden beëindigd. Hetzelfde geldt voor circa veertig  flexkrachten van de Scania-vestiging in Meppel. Plannen om vast personeel te laten afvloeien, zijn er nog niet, zo meldt het FD. Ook DAF Trucks in Eindhoven ziet een daling van de marktvraag maar zegt dat er nog geen reden is de productie naar beneden bij te stellen.