Wereldwijd werden er 30,9 procent meer auto’s verkocht dan in dezelfde periode van 2010. De afzetteller kwam uit op 90.972 exemplaren versies 69.502 stuks in de periode januari t/m september vorig jaar. Bij Porsche is men dan ook goedgeluimd: "Met meer dan 90.000 verkochte (sport)auto’s zijn we erg dicht bij ons verkoopdoel van 100.000 eenheden in 2011", aldus marketingdirecteur Bernhard Maier. 

China zorgde voor de grootste groei. Daar werden in de eerste 9 maanden van dit jaar 19.141 auto’s door Porsche aan de man gebracht, tegen 10.288 stuks in dezelfde periode van 2010. Dat betekent een groei van maar liefst 86,1 procent. In Europa waren er 30.638 klanten; een toename van 11,5 procent. De Cayenne blijft het best verkochte model van Porsche. Dat is in Nederland niet anders. 

Bij ons werden er in de eerste negen maanden van dit jaar 310 exemplaren van de SUV verkocht. De Panamera was na de Cayenne het best verkochte model van Porsche. Deze sportsedan ging 160 keer over de toonbank. De afzet van de 911 stond iets onder druk (van 151 naar 141 registraties), maar mondiaal verkocht Porsche in september wereldwijd 19,6 procent meer exemplaren van haar evergreen. Een knappe prestatie, want op de IAA van Frankfurt werd immers de nieuwe generatie 911 (991) gepresenteerd.