Hoge vraag uit China: BMW, Daimler, Audi beperken kerstvakantie

De drie grote Duitse producenten van luxe merken korten de kerstvakantie in vanwege de hoge vraag uit China.

Het is het tweede jaar op rij dat BMW, Audi en Daimler met het oog op de hoge vraag de productielijnen rond de kerst maar kort stilleggen. BMW en Mercedes-Benz houden hun fabrieken maar één week gesloten, Audi twee weken. In 2009 verlengden de drie producenten de vakantie nog tot drie weken als gevolg van de geringe vraag.

Audi, BMW en Mercedes zagen hun verkopen in China afgelopen maand oplopen tot recordhoogte. De verkopen van Audi stegen maar liefst 69%, die van BMW met 9,8% en die van Mercedes-Benz met 24%.

,,We hebben over de eerste 11 maanden van het jaar al meer auto’s verkocht dan in heel 2010. Daarmee komt onze record-verkoopdoelstelling voor heel het jaar van meer dan 1,6 miljoen duidelijk binnen bereik”, aldus Ian Robertson, verkoopbaas bij BMW.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Hoge vraag uit China: BMW, Daimler, Audi beperken kerstvakantie - Automobielmanagement.nl

Hoge vraag uit China: BMW, Daimler, Audi beperken kerstvakantie

De drie grote Duitse producenten van luxe merken korten de kerstvakantie in vanwege de hoge vraag uit China.

Het is het tweede jaar op rij dat BMW, Audi en Daimler met het oog op de hoge vraag de productielijnen rond de kerst maar kort stilleggen. BMW en Mercedes-Benz houden hun fabrieken maar één week gesloten, Audi twee weken. In 2009 verlengden de drie producenten de vakantie nog tot drie weken als gevolg van de geringe vraag.

Audi, BMW en Mercedes zagen hun verkopen in China afgelopen maand oplopen tot recordhoogte. De verkopen van Audi stegen maar liefst 69%, die van BMW met 9,8% en die van Mercedes-Benz met 24%.

,,We hebben over de eerste 11 maanden van het jaar al meer auto’s verkocht dan in heel 2010. Daarmee komt onze record-verkoopdoelstelling voor heel het jaar van meer dan 1,6 miljoen duidelijk binnen bereik”, aldus Ian Robertson, verkoopbaas bij BMW.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding