Saab-curator: De patiënt is dood

“De patiënt is dood”. Dat laat Saab-curator Hans Bergqvist zonder enige vorm van twijfel weten.

In zijn ogen is het Zweedse automerk al geruime tijd aan het doodbloeden. Met als harde waarheid dat de patiënt nu echt dood is. "Alleen is hij nog niet gestopt met bloeden", zo voegt de curator er met gevoel voor drama aan toe. Daarmee doelt hij er overigens op dat Saab nog steeds geld verliest. De fabriek, de inventaris en het overgebleven personeel kosten immers nog steeds geld.

Bergqvist benadrukt dat de productiefaciliteit in Trollhättan vooralsnog niet zal worden gestript om zo zijn waarde te behouden. De curator laat ook weten dat voormalig eigenaar General Motors nog steeds vasthoudt aan haar veto voor het beschikbaar stellen van technische licenties aan een koper van de Saab inboedel. Een doorstart zit er zodoende niet in. Wel is het mogelijk dat bepaalde delen van Saab overgenomen zullen worden of dat de complete fabrieksinventaris naar India of Turkije verhuist. Het bankroet van het automerk is één van de grootste faillissementen uit de Zweedse historie.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Laat NL Saab maar kopen mooie en nieuwe modellen op stapel kunnen we beter doen dan geld wegsmijten naar Griekenland. Hup Verhagen op de barricaden.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op
Saab-curator: De patiënt is dood - Automobielmanagement.nl

Saab-curator: De patiënt is dood

“De patiënt is dood”. Dat laat Saab-curator Hans Bergqvist zonder enige vorm van twijfel weten.

In zijn ogen is het Zweedse automerk al geruime tijd aan het doodbloeden. Met als harde waarheid dat de patiënt nu echt dood is. "Alleen is hij nog niet gestopt met bloeden", zo voegt de curator er met gevoel voor drama aan toe. Daarmee doelt hij er overigens op dat Saab nog steeds geld verliest. De fabriek, de inventaris en het overgebleven personeel kosten immers nog steeds geld.

Bergqvist benadrukt dat de productiefaciliteit in Trollhättan vooralsnog niet zal worden gestript om zo zijn waarde te behouden. De curator laat ook weten dat voormalig eigenaar General Motors nog steeds vasthoudt aan haar veto voor het beschikbaar stellen van technische licenties aan een koper van de Saab inboedel. Een doorstart zit er zodoende niet in. Wel is het mogelijk dat bepaalde delen van Saab overgenomen zullen worden of dat de complete fabrieksinventaris naar India of Turkije verhuist. Het bankroet van het automerk is één van de grootste faillissementen uit de Zweedse historie.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Laat NL Saab maar kopen mooie en nieuwe modellen op stapel kunnen we beter doen dan geld wegsmijten naar Griekenland. Hup Verhagen op de barricaden.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op