Amerikanen minder scheutig met aanbiedingen

Het is prima om veel auto’s te verkopen, maar dan moet je er wel wat aan verdienen. Volume is okay, maar wel met rendement. Dat uitgangspunt lijkt belangrijker te worden voor de grote drie Amerikaanse autobouwers die in ieder geval op de thuismarkt veel minder scheutig zijn met kortingen en andere incentives.

De website TrueCar.com, die de autoprijzen in de Verenigde Staten volgt, heeft laten weten dat het aantal aanbiedingen bij de dealers in januari op het laagste niveau in vier maanden lag. Dat leidt ertoe dat de gemiddelde verkoopprijs voor een auto is gestegen naar 30.512 dollar, zes procent hoger dan een jaar geleden. Vooral Chrysler strooit minder fors met kortingen maar ook bij General Motors moet de klant meer dan voorheen de volle mep betalen. 

Het goede nieuws is dat het niet al te grote gevolgen lijkt te hebben voor de verkopen. Volgens de laatste schattingen komen de Amerikaanse verkopen op jaarbasis in 2012 uit op 13,5 tot 13,6 miljoen, vrijwel evenveel als in december werd geschat. Ford heeft over januari ook al weer zeven procent hogere verkopen gemeld dan een jaar geleden terwijl Chrysler zelfs met een plus van 44 procent uit de bus kwam en daarmee de beste resultaten voor januari in vier jaar kon boeken. General Motors, dat het meeste in de kortingen heeft gesneden, deed het echter slechter met een daling van zes procent. (RP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Misschien ook een goed idee voor Nederland ?

Geplaatst door: RJ op
Amerikanen minder scheutig met aanbiedingen - Automobielmanagement.nl

Amerikanen minder scheutig met aanbiedingen

Het is prima om veel auto’s te verkopen, maar dan moet je er wel wat aan verdienen. Volume is okay, maar wel met rendement. Dat uitgangspunt lijkt belangrijker te worden voor de grote drie Amerikaanse autobouwers die in ieder geval op de thuismarkt veel minder scheutig zijn met kortingen en andere incentives.

De website TrueCar.com, die de autoprijzen in de Verenigde Staten volgt, heeft laten weten dat het aantal aanbiedingen bij de dealers in januari op het laagste niveau in vier maanden lag. Dat leidt ertoe dat de gemiddelde verkoopprijs voor een auto is gestegen naar 30.512 dollar, zes procent hoger dan een jaar geleden. Vooral Chrysler strooit minder fors met kortingen maar ook bij General Motors moet de klant meer dan voorheen de volle mep betalen. 

Het goede nieuws is dat het niet al te grote gevolgen lijkt te hebben voor de verkopen. Volgens de laatste schattingen komen de Amerikaanse verkopen op jaarbasis in 2012 uit op 13,5 tot 13,6 miljoen, vrijwel evenveel als in december werd geschat. Ford heeft over januari ook al weer zeven procent hogere verkopen gemeld dan een jaar geleden terwijl Chrysler zelfs met een plus van 44 procent uit de bus kwam en daarmee de beste resultaten voor januari in vier jaar kon boeken. General Motors, dat het meeste in de kortingen heeft gesneden, deed het echter slechter met een daling van zes procent. (RP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Misschien ook een goed idee voor Nederland ?

Geplaatst door: RJ op