De wereldwijde afzet van Mercedes-Benz bestelauto’s kwam in 2011 uit op ruim 264 duizend eenheden, een toename van achttien procent. In Duitsland verkocht Daimler meer bestelauto’s in een jaar tijd dan ooit tevoren. "Mercedes-Benz Vans is een krachtige motor voor de groei van de Daimler Group", aldus Volker Morhinweg, hoofd van de bestelauto-divisie van Mercedes-Benz. "Onze strategie ‘Mercedes-Benz Vans Goes Global’ komt inmiddels ook tot uitdrukking in markten zoals de Verenigde Staten, Zuid-Amerika, China en Rusland. Vanaf 2015 willen wij een jaarlijkse afzet van minimaal vierhonderdduizend bestelauto’s hebben bereikt." De geplande groei in Europa moet mede voor rekening komen van de nieuwe Citan, waarmee Mercedes-Benz zich in een nieuw marktsegment begeeft – het weinig succesvolle model Vaneo niet meegerekend. De Citan moet vier tot vijf procent van de markt in het compacte segment gaan opeisen.
In de VS is Daimler actief met de Mercedes-Benz Sprinter, die ter plaatse ook onder de merknaam Freightliner wordt aangeboden. De productie vindt plaats in de staat South-Carolina. In Buenos Aires is begin dit jaar de productie opgestart van de Sprinter, die in mei zijn marktintroductie beleeft. De Chinese activiteiten van Mercedes-Benz Vans spitsen zich toe op de lokale productie van de Vito, Viano en Sprinter (personenbus), in een joint venture die sinds 2010 bestaat met Fujian Motors. Sinds 1 maart dit jaar  treden beide partners naar buiten onder de nieuwe naam Fujian Benz Automotive Corporation. Het afgelopen jaar verkocht het er 13,5 duizend auto’s. Mercedes-Benz zegt de enige fabrikant te zijn die in China lokaal bestelauto’s produceert.