Ford topman rijkelijk beloond

Topman Alan Mulally van Ford ontvangt over 2011 een vergoeding ter waarde van bijna 30 miljoen dollar (22 miljoen euro).

Dat is 11 procent meer dan het jaar er voor. De Amerikaanse autofabrikant boekte vorig jaar de hoogste winst in 10 jaar tijd.

Uit een verklaring bij de Amerikaanse beursautoriteiten blijkt dat het grootste deel van de vergoeding voor Mulally uit aandelen en opties bestaat. Hij krijgt 2 miljoen dollar vast salaris en 5,5 miljoen dollar aan contante bonussen. In 2010 ontving Mulally een vergoeding van ruim 26 miljoen dollar. De topman van de Noord Amerikaanse divisie, Mark Fields, hield het voor het tweede jaar op rij bij een vergoeding van 8,8 miljoen dollar.

Ford boekte vorig jaar een nettowinst van ruim 20 miljard dollar. Mulally staat sinds 2006 aan het roer bij Ford en wist het op een na grootste autoconcern van de Verenigde Staten door de kredietcrisis te sturen zonder een beroep te hoeven doen op overheidssteun. Daarnaast lijkt het Ford dankzij de scherpe focus van Mulally op wereldwijd te verkopen topproducten het marktaandeel gestaag uit te breiden.

Bron: Autointernationaal

Ford topman rijkelijk beloond - Automobielmanagement.nl

Ford topman rijkelijk beloond

Topman Alan Mulally van Ford ontvangt over 2011 een vergoeding ter waarde van bijna 30 miljoen dollar (22 miljoen euro).

Dat is 11 procent meer dan het jaar er voor. De Amerikaanse autofabrikant boekte vorig jaar de hoogste winst in 10 jaar tijd.

Uit een verklaring bij de Amerikaanse beursautoriteiten blijkt dat het grootste deel van de vergoeding voor Mulally uit aandelen en opties bestaat. Hij krijgt 2 miljoen dollar vast salaris en 5,5 miljoen dollar aan contante bonussen. In 2010 ontving Mulally een vergoeding van ruim 26 miljoen dollar. De topman van de Noord Amerikaanse divisie, Mark Fields, hield het voor het tweede jaar op rij bij een vergoeding van 8,8 miljoen dollar.

Ford boekte vorig jaar een nettowinst van ruim 20 miljard dollar. Mulally staat sinds 2006 aan het roer bij Ford en wist het op een na grootste autoconcern van de Verenigde Staten door de kredietcrisis te sturen zonder een beroep te hoeven doen op overheidssteun. Daarnaast lijkt het Ford dankzij de scherpe focus van Mulally op wereldwijd te verkopen topproducten het marktaandeel gestaag uit te breiden.

Bron: Autointernationaal