Het aandeel van online aankopen in het totaal aantal aankopen steeg van 36 tot gemiddeld 41 procent. Hierbij scoorden de mannelijke respondenten 44 procent en de vrouwelijke 37 procent. Bovendien zijn vooral jonge internetgebruikers (18-39 jaar) geïnteresseerd in het online kopen van banden.

In het onderzoek wordt gekeken naar de houding van Duitse automobilisten ten aanzien van het online aankopen van autobanden. In totaal werden er 1.000 potentiele bandenkopers geïnterviewd in de leeftijd van 18 tot 65 jaar.

Volgens Delticom geeft het onderzoek aan dat de respondenten overtuigd zijn van de tijds- en kostenbesparing. Ook vindt 86 procent de mogelijkheid om prijzen te vergelijken een voordeel. 73 procent is positief over de continue openingstijden en de vrije toegang tot informatie en testresultaten. De grote selectie van banden en variëteit scoort goed bij 68 procent van de respondenten en de goede beschikbaarheid bij 64 procent.

Volgens het onderzoek is het aandeel autorijders die niet bewust zijn van de mogelijkheid tot online aankopen relatief klein (7 procent). "Eén op de vijf kan zich niet voorstellen hoe ze de banden online kunnen bestellen en één op de drie weet niet dat er hoge kwaliteit beschikbaar is. Er is dan ook nog veel potentieel", aldus Delticom.