Belangrijke oorzaak van deze groei was een stijging van 23,8 procent in de omzet uit speciale banden, waaronder banden voor grondverzet, landbouw, tweewielers en luchtvaartbanden. De culinaire- en reisactiviteiten van Michelin zorgden voor 940 miljoen euro omzet. De divisie personenauto- en lichte bedrijfsautobanden lieten een stijging zien van 2,9 procent tot een omzet van 2,760 miljard, terwijl de omzet van de truck banden divisie daalde met 0,1 procent tot 1,604 miljard euro.

Ondanks de hogere omzet daalden verkoopvolumes in het eerste kwartaal met 9,6 procent, onder meer door de afbouw van voorraden bij dealers. Ook stegen de grondstofprijzen. Deze werden gecompenseerd door prijsverhogingen van gemiddeld 13,8 procent.

Michelin is gematigd positief voor het gehele jaar 2012. Men gaat ervan uit dat de verkoopvolumes voor het gehele jaar stabiel blijven. De markt in Europa blijft evenwel onzeker. Over de markt in Amerika oordeelt Michelin aarzelend en over de groeimarkten is men positiever. Men houdt echter wel rekening met een extra kostenpost van 300-350 miljoen euro in verband met stijgende grondstofkosten. Toch houdt Michelin rekening met een groeiende winst in 2012.