Het is niet bekend om welke investeerder het gaat, noch of Saab deels of als geheel wordt gekocht.
Wel meldden meerdere Zweedse media op basis van ingewijden dat het Chinese Youngman geen kans meer maakt. Reden zou de onzekere geldstroom van Youngman tijdens Saabs reorganisatie afgelopen herfst zijn. Ook de Chinese bureaucratie speelt naar verluidt een rol.
,,Het enige dat we kunnen zeggen, is dat de overgebleven overnamekandidaat uit is op de merknaam Saab en in de Saab-fabriek in Trollhättan auto’s wil maken”, schrijven de curatoren.
Zweedse media speculeren dat een tot nu toe onbekende buitenlandse investeerder met geld van buiten China en knowhow van elektrische auto’s Saab mag overnemen. Spyker zou mogelijk de licentietussenpersoon van de Saab 9-5 blijven en betaald worden voor het gebruik ervan. Ook is het Indiase Mahindra in de Zweedse media nog niet afgeserveerd als overnamekandidaat.
Frapant dat wanneer er positief nieuws over Saab is er meestal geen reacties worden gegeven.
Iedereen is Saab moe denk ik.
Vermijd optimisme, onderschat niets en plan alles wat planbaar is
rijd met een saab 9-5 (bouwjaar 1998)
met inmiddels MEER DAN
1 MILJOEN kilometers
(24 april j.l is de teller blijven staan
op 999.999 (telt niet verder)