De winst van het bedrijf steeg in dezelfde periode tot 145,71 miljoen euro. Volgens de bandenfabrikant zijn deze cijfers het resultaat van het investeringsbeleid, dat is gericht op een uitbreiding van haar productiefaciliteiten, inclusief de Europese fabriek in Hongarije en de toegenomen marketingactiviteiten, vooral in de strategische markten.

De vraag naar de Ultra-High Performance (UHP) banden steeg met 22,2 procent. Hankook ziet hiervoor als reden de verhoogde erkenning van de belangrijke automerken van de kwaliteit van Hankook’s UHP-producten en het groeiende aandeel in OE-banden. Dit resulteerde in 41,3 procent meer omzet in dit segment, vergeleken met de resultaten in 2011.

Volgens Seung Hwa Suh, Vice-voorzitter en CEO van Hankook Tire, is de groei vooral het gevolg van de ontwikkeling van premium UHP banden en van milieuvriendelijke producten. "We zullen ons distributienetwerk verder uitbreiden en onze marketingactiviteiten vergroten, zodat we onze positie als een leidende globale bandenfabrikant kunnen verstevigen."