Dat is 2,3 procent (of 3.500 auto’s) meer dan in dezelfde periode vorig jaar (2011: 153.500), terwijl de totale markt is gedaald met acht procent.

Chevrolet’s Europese marktaandeel steeg met 0,13 procent naar 1,34 procent, wat het resultaat is van marktaandeelstijgingen in negentien Europese landen.

Susan Docherty, President van Chevrolet Europe, voorziet een recordmarktaandeel en -verkoopgroei in het huidige economische klimaat nu Europese autokopers kostenbewuster zijn dan ooit. "Wij geven hen wat ze vragen: onderscheidend design en de volledige uitrusting waar ze naar op zoek zijn voor een betaalbare prijs. In het kort, veel auto voor hun geld."

Vijf landen realiseerden een ‘all-time’ verkooprecord voor Chevrolet in de periode januari-september 2012: Frankrijk (19.490 auto’s), Nederland (8.390 auto’s), Polen (8.340 auto’s), Oostenrijk (3.790 auto’s) en Zwitserland (2.940 auto’s). Chevrolet’s bestverkochte auto in Europa in de eerste negen maanden van 2012 was de Aveo (45.650), gevolgd door de Spark (40.370). De Cruze blijft wereldwijd Chevrolet’s best verkochte model.

Top 3 Chevrolet Markten in West en Centraal Europa januari-september 2012

 

Verkopen

Verschil t.o.v. 2011

Verschil t.o.v. 2011

Marktaandeel

Italië

24.960

+420

+1,7%

2,11%

Duitsland

23.230

+300

+1,3%

0,90%

Frankrijk

19.490

+1.670

+9,4%

1,11%