Flinke winst BMW in derde kwartaal

De winst van BMW is in het derde kwartaal flink gestegen. Het handhaaft de verwachting voor een recordresultaat in 2012 ondanks de aansterkende tegenwind.

BMW haalde een winst voor belasting van 2 miljard euro, bijna 18 procent meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar. De winstgroei was vooral te danken aan de sterke vraag uit China. De omzet nam er toe met maar liefst 33%. In Europa beperkte de groei zich tot 2,6% en in Duitsland was er sprake van enige krimp. Het totale verkoopvolume van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce bereikte met een toename van 9 procent een recordhoogte van 434.963 stuks.

De nettowinst bedroeg 1,3 miljard euro, in vergelijking met 1,1 miljard euro een jaar eerder. De omzet steeg met 13,7 procent tot 18,8 miljard euro.

,,We liggen op schema om dit jaar af te sluiten met records in zowel de winst voor belasting als het verkoopvolume”, aldus topman Norbert Reithofer. ,,Echter, zoals de rest van de autobranche beginnen we enigszins last te krijgen van economische tegenwind.”

Flinke winst BMW in derde kwartaal - Automobielmanagement.nl

Flinke winst BMW in derde kwartaal

De winst van BMW is in het derde kwartaal flink gestegen. Het handhaaft de verwachting voor een recordresultaat in 2012 ondanks de aansterkende tegenwind.

BMW haalde een winst voor belasting van 2 miljard euro, bijna 18 procent meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar. De winstgroei was vooral te danken aan de sterke vraag uit China. De omzet nam er toe met maar liefst 33%. In Europa beperkte de groei zich tot 2,6% en in Duitsland was er sprake van enige krimp. Het totale verkoopvolume van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce bereikte met een toename van 9 procent een recordhoogte van 434.963 stuks.

De nettowinst bedroeg 1,3 miljard euro, in vergelijking met 1,1 miljard euro een jaar eerder. De omzet steeg met 13,7 procent tot 18,8 miljard euro.

,,We liggen op schema om dit jaar af te sluiten met records in zowel de winst voor belasting als het verkoopvolume”, aldus topman Norbert Reithofer. ,,Echter, zoals de rest van de autobranche beginnen we enigszins last te krijgen van economische tegenwind.”