De Volkswagen dochter wil dan op een verkoopniveau van 200.000 auto’s per jaar zitten. Een doelstelling die met het huidige groeitempo waarschijnlijk al in 2015 gehaald kan worden. In 2011 gingen er 118.868 auto’s over de toonbank en vorig jaar steeg dit aantal verder naar 141.075 exemplaren; een plus van 18,7 plus. Het populairst was de Cayenne. Voor deze SUV staken iets meer dan de helft van de Porsche klanten hun hand op (74.800).

Met de komst van de nieuwe Macan (september) zal het verkoopaandeel van dit type auto’s bij het Duitse merk verder toenemen. Porsche verwacht namelijk op jaarbasis 60.000 exemplaren van het kleinere broertje van de Cayenne te kunnen verkopen. De Boxster trok vorig jaar 9.253 kopers en de 911 werd 25.475 keer besteld. De Cayman had afgelopen jaar een productiepauze. In de regio Asia Pacific konden door Porsche de meeste orders worden genoteerd (50.376), gevolgd door Europa (49.639) en de Verenigde Staten (35.043). In het nu lopende jaar zal het gamma niet alleen worden uitgebreid met de Macan, maar ook met de supersportwagen 918 Spyder.

Bron: Autointernationaal