Die totale beurswaarde ligt daarmee ook weer hoger dan eind 2007 toen de tien koplopers in de autowereld samen 436,5 miljard waard waren.

Dat algemene beeld mag niet verhullen dat zich binnen de sector enorme verschuivingen hebben voorgedaan. Zo heeft Hyundai-Kia nu een beurswaarde van meer dan 50 miljard euro bereikt terwijl dat bedrijf vijf jaar geleden nauwelijks meetelde. Toyota, toch al de grootste autofabrikant ter wereld, voert de lijst aan met een kapitalisatie van bijna 100 miljard  terwijl de VW-groep met 76,9 miljard de tweede plaats inneemt. BMW behoort verder tot de sterkste stijgers met een waarde van 46,4 miljard, dat is zeventig procent méér dan in 2007.  Niet verrassend is dat de andere Europeanen tot de grote verliezers behoren. Zo zag PSA Peugeot Citroen haar beurskapitalisatie in vijf jaar tot een zesde teruglopen terwijl die van Fiat nog maar een kwart is van 2007. Zelfs Daimler, dat toch kan bogen op het succesmerk Mercedes, zag de totale waarde van z’n aandelen met 35 procent inzakken naar 44,3 miljard euro.