Car News China meldde dat op basis van bronnen die bekend zijn met de zoektocht van Fisker naar een strategische partner.  Fisker in Anaheim (Californië) bouwt de elektrische aangedreven Karma met  range extender en overweegt momenteel biedingen van twee Chinese autofabrikanten: Geely (ook eigenaar van Volvo Cars) en Dongfeng. De interesse van de Chinezen voor Fisker heeft te maken met de push die China wil geven aan alternatieve aandrijvingen om een rol te spelen in de groene technologie en om de ernstige verontreinigde lucht in de steden tegen te gaan. Het zou gaan om biedingen tussen twee- en driehonderd miljoen dollar, goed voor een meerderheidsaandeel in Fisker en Geely in Hangzhou zou de voorkeur hebben. Dit bedrijf zou ook snel beslissingen kunnen nemen, in tegenstelling tot Dongfeng, waar de beslissingen zouden worden gehinderd door de gelaagde structuur van management, typisch voor Chinese staatsbedrijven.  En dat is niet goed, want Fisker heeft haast. "Maar boven alles hebben we bij Geely te maken met één beslisser", refereert een woordvoerder aan de oprichter en grote baas Li Shufu.  Geely kocht in 2010 het Zweedse Volvo car van Ford en is inmiddels ook grootaandeelhouder van de Londense taxifabrikant Mangalese Bronze. "Al met al denken we dat Geely een betere partij zou zijn."  Er zou al een team van ingenieurs van Geely onderweg zijn naar Anaheim.  Woordvoerder Victor Yang van Geely in Hangzhou, zei hierover: "We zijn niet in de positie om commentaar op deze zaak te geven."

De zoektocht naar financiële steun komt na een moeilijk 2012, als gevolg van een moeizame en vertraagde introductie van de Karma, door het faillissement van batterijfabrikant A123 en de periode van verkiezingen in de VS waarin Fisker, een bedrijf dat overheidssteun kreeg, een politieke boksbal werd.  (bron: FOX  / Car News China)