Peugeot zoekt partners voor ontwikkeling Hybrid Air

PSA Peugeot Citroën is op zoek naar een partner voor zijn hybride techniek waarmee auto’s deels kunnen rijden op gecomprimeerde stikstof.

Om de zogeheten Hybrid Air-modellen productieklaar te krijgen, denkt Peugeot nog een half miljard euro te moeten investeren. Doelstelling is om in 2016 de eerste auto’s op de markt te brengen die (deels) kunnen rijden op gecomprimeerde stikstof. Aangezien de Fransen al met General Motors samenwerken, is GM een voor de hand liggende partner. Maar ook in China, waar PSA samenwerkt met Dongfeng en Chongqing Changan, zou interesse kunnen bestaan. Door de ontwikkelingskosten te delen en ze te kunnen spreiden over zoveel mogelijk modellen, hoopt PSA de kosten van de Hybrid Air-modellen laag te houden. Dat is sowieso één van de voordelen van de Franse uitvinding, aangezien er geen dure accu’s in de auto nodig zijn.
De strategie die PSA nu kiest, lijkt op die van Fiat eind vorige eeuw. De Italianen waren de uitvinders van de common rail-technologie voor dieselmotoren, maar hadden onvoldoende financiële middelen om de techniek snel productierijp te kunnen maken. Toen werd de techniek verkocht aan Bosch, waarbij Fiat bedong dat het merk zelf de eerste klant zou worden. (bron: Autointernationaal)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Peugeot zoekt partners voor ontwikkeling Hybrid Air - Automobielmanagement.nl

Peugeot zoekt partners voor ontwikkeling Hybrid Air

PSA Peugeot Citroën is op zoek naar een partner voor zijn hybride techniek waarmee auto’s deels kunnen rijden op gecomprimeerde stikstof.

Om de zogeheten Hybrid Air-modellen productieklaar te krijgen, denkt Peugeot nog een half miljard euro te moeten investeren. Doelstelling is om in 2016 de eerste auto’s op de markt te brengen die (deels) kunnen rijden op gecomprimeerde stikstof. Aangezien de Fransen al met General Motors samenwerken, is GM een voor de hand liggende partner. Maar ook in China, waar PSA samenwerkt met Dongfeng en Chongqing Changan, zou interesse kunnen bestaan. Door de ontwikkelingskosten te delen en ze te kunnen spreiden over zoveel mogelijk modellen, hoopt PSA de kosten van de Hybrid Air-modellen laag te houden. Dat is sowieso één van de voordelen van de Franse uitvinding, aangezien er geen dure accu’s in de auto nodig zijn.
De strategie die PSA nu kiest, lijkt op die van Fiat eind vorige eeuw. De Italianen waren de uitvinders van de common rail-technologie voor dieselmotoren, maar hadden onvoldoende financiële middelen om de techniek snel productierijp te kunnen maken. Toen werd de techniek verkocht aan Bosch, waarbij Fiat bedong dat het merk zelf de eerste klant zou worden. (bron: Autointernationaal)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding