BMW verwacht in 2013 geen winstgroei

Autofabrikant BMW is na het recordjaar 2012 ,,voorzichtig optimistisch” over het jaar 2013. Het bedrijf verwacht geen verdere toename van de winst, zo maakte men vandaag bekend.

,,Wij verwachten een winst voor belastingen te rapporteren in dezelfde orde van grootte als in 2012”, aldus topman Norbert Reithofer. De autobouwer had eerder voorspeld dat het aantal verkochte auto’s dit jaar verder zal stijgen, maar gaf nog geen concrete winstprognose voor 2013.

Volgens Reithofer blijft het economische klimaat wisselvallig. Bovendien voorziet hij forse investeringen in nieuwe modellen en technologieën en in uitbreiding van de productiecapaciteit. De komende 2 jaar brengt BMW naar verwachting 25 nieuwe auto’s op de markt, waarvan 11 in 2013.

De Zuid-Duitse fabrikant van luxewagens is in een felle concurrentiestrijd verwikkeld met Audi, het luxemerk van Volkswagen. BMW is nog steeds marktleider maar ziet zijn rivaal de laatste jaren wat betreft verkoopaantallen steeds dichterbij kruipen.

BMW, dat ook de merken Mini en Rolls-Royce voert, verkocht vorig jaar een recordaantal van 1,85 miljoen auto’s. De winst voor belastingen kwam uit op 7,8 miljard euro. Ook dat was een record.

BMW verwacht in 2013 geen winstgroei - Automobielmanagement.nl

BMW verwacht in 2013 geen winstgroei

Autofabrikant BMW is na het recordjaar 2012 ,,voorzichtig optimistisch” over het jaar 2013. Het bedrijf verwacht geen verdere toename van de winst, zo maakte men vandaag bekend.

,,Wij verwachten een winst voor belastingen te rapporteren in dezelfde orde van grootte als in 2012”, aldus topman Norbert Reithofer. De autobouwer had eerder voorspeld dat het aantal verkochte auto’s dit jaar verder zal stijgen, maar gaf nog geen concrete winstprognose voor 2013.

Volgens Reithofer blijft het economische klimaat wisselvallig. Bovendien voorziet hij forse investeringen in nieuwe modellen en technologieën en in uitbreiding van de productiecapaciteit. De komende 2 jaar brengt BMW naar verwachting 25 nieuwe auto’s op de markt, waarvan 11 in 2013.

De Zuid-Duitse fabrikant van luxewagens is in een felle concurrentiestrijd verwikkeld met Audi, het luxemerk van Volkswagen. BMW is nog steeds marktleider maar ziet zijn rivaal de laatste jaren wat betreft verkoopaantallen steeds dichterbij kruipen.

BMW, dat ook de merken Mini en Rolls-Royce voert, verkocht vorig jaar een recordaantal van 1,85 miljoen auto’s. De winst voor belastingen kwam uit op 7,8 miljard euro. Ook dat was een record.