15.000 banen bij Franse dealers op de tocht

Bij de dealers en elders in de autodistributie in Frankrijk kunnen dit jaar nog eens 15.000 banen verloren gaan als de verkopen niet snel aantrekken. Dat volgt dan op de 5.400 banen die vorig jaar al in de autowereld verloren zijn gegaan.

Dat stelt de branche-organisatie Conseil national des professions de l’automobile CNPA. ‘’We moeten ons erg zorgen maken over de sector die vorig jaar al te kampen had met een rentabiliteit van 0 procent. Het gaat niet alleen bar slecht met de verkopen van nieuwe auto’s maar mensen bezuinigen ook op onderhoud en reparatie,” aldus voorzitter Olivier Lamirault van de sectie dealers binnen de CNPA. Volgens Lamirault hebben enkele grotere dealerbedrijven al afvloeiingsplannen aangekondigd. De autoverkopen waren in Frankrijk afgelopen maand weer ruim 16 procent lager dan een jaar geleden. De autosector is, zonder de fabrieken zelf maar inclusief sloop- en recyclingbedrijven, reparateurs, schadeherstellers en APK-centra op dit moment nog goed voor zo’n 450.000 banen.

15.000 banen bij Franse dealers op de tocht - Automobielmanagement.nl

15.000 banen bij Franse dealers op de tocht

Bij de dealers en elders in de autodistributie in Frankrijk kunnen dit jaar nog eens 15.000 banen verloren gaan als de verkopen niet snel aantrekken. Dat volgt dan op de 5.400 banen die vorig jaar al in de autowereld verloren zijn gegaan.

Dat stelt de branche-organisatie Conseil national des professions de l’automobile CNPA. ‘’We moeten ons erg zorgen maken over de sector die vorig jaar al te kampen had met een rentabiliteit van 0 procent. Het gaat niet alleen bar slecht met de verkopen van nieuwe auto’s maar mensen bezuinigen ook op onderhoud en reparatie,” aldus voorzitter Olivier Lamirault van de sectie dealers binnen de CNPA. Volgens Lamirault hebben enkele grotere dealerbedrijven al afvloeiingsplannen aangekondigd. De autoverkopen waren in Frankrijk afgelopen maand weer ruim 16 procent lager dan een jaar geleden. De autosector is, zonder de fabrieken zelf maar inclusief sloop- en recyclingbedrijven, reparateurs, schadeherstellers en APK-centra op dit moment nog goed voor zo’n 450.000 banen.