Nu definitief: Opel sluit Bochum eind 2014

Eind 2014 rolt de laatste auto van de band in de Opel-fabriek in het Duitse Bochum, waar nu nog circa 3.200 mensen werken. Een woordvoerder heeft dit bevestigd.

De fabriek in Bochum bestaat sinds 1962. Aan het einde van de jaren zeventig werkten er meer dan 20.000 mensen, maar nadien ging het steeds meer bergafwaarts. Er zullen meer dan 134 miljoen auto’s gebouwd zijn, waaronder verschillende generaties Kadett. De beslissing om de productie eind 2014 stop te zetten viel nadat het personeel een herstelplan voor de fabriek had verworpen. De productie van het model Zafira, dat in Bochum wordt gebouwd, wordt wel verlengd tot in het jaar 2016. Waar het model na 2014 van de band zal rollen, is nog niet duidelijk.

Opel, de Europese dochter van het Amerikaanse General Motors (GM), is al jaren verliesgevend. GM maakte eerder al bekend 4 miljard te willen investeren in Opel in de periode tot en met 2016, om het merk terug op het goede spoor te zetten. De financiële middelen zullen voornamelijk in nieuwe modellen en motoren worden gestoken. Het einde van de autoproductie bij Opel in Bochum betekent een nieuwe klap voor de stad. In 2008 verhuisde Nokia al 3.000 banen uit Bochum naar het buitenland.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Tsja, Bonden en personeel kunnen nu de wonden likken. Hadden ze maar voor een aantal jaren geen loonsverhoging genomen… hadden ze nu in iedergeval nog werkgehad. De Zafira wordt ook in Gliwice Polen gemaakt, dus geen probleem voor Opel om evt de band daar wat sneller te laten lopen.(mits nodig)

Geplaatst door: va t grote Erf op
Nu definitief: Opel sluit Bochum eind 2014 - Automobielmanagement.nl

Nu definitief: Opel sluit Bochum eind 2014

Eind 2014 rolt de laatste auto van de band in de Opel-fabriek in het Duitse Bochum, waar nu nog circa 3.200 mensen werken. Een woordvoerder heeft dit bevestigd.

De fabriek in Bochum bestaat sinds 1962. Aan het einde van de jaren zeventig werkten er meer dan 20.000 mensen, maar nadien ging het steeds meer bergafwaarts. Er zullen meer dan 134 miljoen auto’s gebouwd zijn, waaronder verschillende generaties Kadett. De beslissing om de productie eind 2014 stop te zetten viel nadat het personeel een herstelplan voor de fabriek had verworpen. De productie van het model Zafira, dat in Bochum wordt gebouwd, wordt wel verlengd tot in het jaar 2016. Waar het model na 2014 van de band zal rollen, is nog niet duidelijk.

Opel, de Europese dochter van het Amerikaanse General Motors (GM), is al jaren verliesgevend. GM maakte eerder al bekend 4 miljard te willen investeren in Opel in de periode tot en met 2016, om het merk terug op het goede spoor te zetten. De financiële middelen zullen voornamelijk in nieuwe modellen en motoren worden gestoken. Het einde van de autoproductie bij Opel in Bochum betekent een nieuwe klap voor de stad. In 2008 verhuisde Nokia al 3.000 banen uit Bochum naar het buitenland.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Tsja, Bonden en personeel kunnen nu de wonden likken. Hadden ze maar voor een aantal jaren geen loonsverhoging genomen… hadden ze nu in iedergeval nog werkgehad. De Zafira wordt ook in Gliwice Polen gemaakt, dus geen probleem voor Opel om evt de band daar wat sneller te laten lopen.(mits nodig)

Geplaatst door: va t grote Erf op