Autoverkopen ‘Big Three’ in VS omhoog in april

De 3 grote autofabrikanten van de Verenigde, General Motors (GM), Ford en Chrysler, hebben in april hun verkopen op de Amerikaanse thuismarkt zien stijgen.

GM, de grootste autofabrikant van de Verenigde Staten, boekte op jaarbasis een verkoopstijging van 11 procent, net als Chrysler. Ford schroefde de verkopen in de VS met 18 procent omhoog. Daarmee wisten de autofabrikanten hun marktaandeel op de Amerikaanse thuismarkt te vergroten. Ford wist vooral te plussen dankzij dochter Lincoln, dat eerder dit jaar de tweede generatie MKZ (een premiumsedan op basis van de nieuwe Fusion/Mondeo) in stelling bracht. Cadillac scoort momenteel sterk met de ATS, eveneens een premiumsedan. Chrysler leverde met zijn eigen label marktaandeel in maar scoort wel met de pick-up modellen van Dodge.

Toyota verkocht juist 1,1 procent minder auto’s in de VS in april. Dat komt omdat hybride modellen bij Amerikanen aan populariteit hebben ingeboet. Rivaal Nissan deed het stukken beter met een verkoopgroei van 23 procent. Bij Honda klom de Amerikaanse verkoop met 7,4 procent. Deze Japanse merken zijn minder afhankelijk van hybride modellen. Subaru was dankzij de nieuwe Forester de sterkste Japanse groeier op de Amerikaanse markt. Mitsubishi droeg de rode lantaarn en leverde ruim 15 procent afzet in. Bij de Duitse automerken was ook een wisselend beeld te zien. De Amerikaanse verkoop van Volkswagens daalde vorige maand met 10 procent omdat de lokale editie van de Passat aan aantrekkingskracht heeft verloren. Premiumdochter Audi zag de verkoop echter met 14 procent stijgen. De verkoop van Mercedes-Benz ging in april met 4,4 procent omhoog. Bij concurrent BMW was sprake van een verkoopstijging in de VS met 10,3 procent.

Bron: Autointernationaal

Autoverkopen ‘Big Three’ in VS omhoog in april - Automobielmanagement.nl

Autoverkopen ‘Big Three’ in VS omhoog in april

De 3 grote autofabrikanten van de Verenigde, General Motors (GM), Ford en Chrysler, hebben in april hun verkopen op de Amerikaanse thuismarkt zien stijgen.

GM, de grootste autofabrikant van de Verenigde Staten, boekte op jaarbasis een verkoopstijging van 11 procent, net als Chrysler. Ford schroefde de verkopen in de VS met 18 procent omhoog. Daarmee wisten de autofabrikanten hun marktaandeel op de Amerikaanse thuismarkt te vergroten. Ford wist vooral te plussen dankzij dochter Lincoln, dat eerder dit jaar de tweede generatie MKZ (een premiumsedan op basis van de nieuwe Fusion/Mondeo) in stelling bracht. Cadillac scoort momenteel sterk met de ATS, eveneens een premiumsedan. Chrysler leverde met zijn eigen label marktaandeel in maar scoort wel met de pick-up modellen van Dodge.

Toyota verkocht juist 1,1 procent minder auto’s in de VS in april. Dat komt omdat hybride modellen bij Amerikanen aan populariteit hebben ingeboet. Rivaal Nissan deed het stukken beter met een verkoopgroei van 23 procent. Bij Honda klom de Amerikaanse verkoop met 7,4 procent. Deze Japanse merken zijn minder afhankelijk van hybride modellen. Subaru was dankzij de nieuwe Forester de sterkste Japanse groeier op de Amerikaanse markt. Mitsubishi droeg de rode lantaarn en leverde ruim 15 procent afzet in. Bij de Duitse automerken was ook een wisselend beeld te zien. De Amerikaanse verkoop van Volkswagens daalde vorige maand met 10 procent omdat de lokale editie van de Passat aan aantrekkingskracht heeft verloren. Premiumdochter Audi zag de verkoop echter met 14 procent stijgen. De verkoop van Mercedes-Benz ging in april met 4,4 procent omhoog. Bij concurrent BMW was sprake van een verkoopstijging in de VS met 10,3 procent.

Bron: Autointernationaal