Franse automarkt ‘stabiliseert’

De Franse automarkt lijkt zich te stabiliseren, denkt voorzitter Patrick Blain van de auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles (CCFA).

‘’Het aantal binnenkomende bestellingen lag zowel in juni als ook al in mei op een gelijk niveau als vorig jaar. Ik denk dat het dal in zicht komt, de daling van de autoverkopen zal volgens onze schatting over het hele jaar 2012 uitkomen op zo’n acht procent.”

De daadwerkelijke autoverkopen lagen in de net afgelopen maand in Frankrijk toch weer negen procent lager, na een daling met ruim tien procent in mei. Over het eerste halfjaar komt de terugloop daarmee uit op 11,3 procent. Het aantal verkochte auto’s is daarmee in deze zes maanden ook ruim onder het miljoen uitgekomen. Van de thuismerken kreeg Peugeot-Citroen de grootste klap met over de jaarhelft gezien een daling van ruim veertien procent terwijl Renault de schade beperkt kon houden tot acht procent. Dat laatste is echter geheel en al te danken aan het succes van Dacia dat in de Franse cijfers voor de Renault-groep meetelt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Franse automarkt ‘stabiliseert’ - Automobielmanagement.nl

Franse automarkt ‘stabiliseert’

De Franse automarkt lijkt zich te stabiliseren, denkt voorzitter Patrick Blain van de auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles (CCFA).

‘’Het aantal binnenkomende bestellingen lag zowel in juni als ook al in mei op een gelijk niveau als vorig jaar. Ik denk dat het dal in zicht komt, de daling van de autoverkopen zal volgens onze schatting over het hele jaar 2012 uitkomen op zo’n acht procent.”

De daadwerkelijke autoverkopen lagen in de net afgelopen maand in Frankrijk toch weer negen procent lager, na een daling met ruim tien procent in mei. Over het eerste halfjaar komt de terugloop daarmee uit op 11,3 procent. Het aantal verkochte auto’s is daarmee in deze zes maanden ook ruim onder het miljoen uitgekomen. Van de thuismerken kreeg Peugeot-Citroen de grootste klap met over de jaarhelft gezien een daling van ruim veertien procent terwijl Renault de schade beperkt kon houden tot acht procent. Dat laatste is echter geheel en al te danken aan het succes van Dacia dat in de Franse cijfers voor de Renault-groep meetelt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding