We mogen in zijn ogen blij zijn met een stabilisatie. "Maar het is realistischer om rekening te houden met een daling, al zal die misschien niet zo dramatisch zijn als in de afgelopen jaren. Ik bereid Renault voor op een aantal jaren van instabiliteit van de markt", aldus Ghosn. De Europese autoverkopen zijn tot het laagste niveau van de afgelopen 20 jaar gedaald. In de eerste 5 maanden van 2013 moest er 7 procent worden ingeleverd. "Zolang er een discussie over overheidstekorten is, denk ik dat de consument somber gestemd blijft". Wereldwijd zal echter wel een recordafzet gerealiseerd kunnen worden, zo denkt Ghosn. De economische vertraging van de economische groei in landen als Brazilië, Rusland, India en China is in zijn ogen slechts tijdelijk. Het aantal auto’s per inwoner zal blijven stijgen. Tegelijkertijd ontstaan er volgens de topman nieuwe afzetgebieden, zoals Indonesië, Zuidoost Azië, andere Latijns Amerikaanse landen, Afrika en het Midden-Oosten. "Dat maakt mij optimistisch over de auto-industrie", aldus Ghosn.