Onder de streep echter verdiende het bedrijf minder dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. Het EBIT kelderde met 32,8 procent. Delticom zegt dat in Europa de inhaalvraag naar zomerbanden voor personenauto’s, na de lange koudeperiode, niet voldoende is geweest om de in Q1 sterk gedaalde verkoop naar zomerbanden te compenseren.

Positief is de groei van het aantal nieuwe klanten: 20,6 procent méér (360 duizend klanten in totaal) dan in de eerste helft van 2012. Ook deden 307 duizend klanten uit het eigen bestand een herhalingsaankoop, 15,3 procent meer dan de 266 duizend in dezelfde periode vorig jaar. Vooruitkijkend naar de rest van het jaar is Delticom gematigd optimistisch. In eigen land is de stemming onder consumenten positief, gezien de onverminderd economische conjunctuur, maar in de rest van de afzetmarkten overheerst somberheid. Niettemin denkt de specialist ook in 2013 duidelijk sneller te groeien dan de totale vervangingsmarkt.

Delticom is met ruim honderd online shops actief in 42 landen. Het productpalet voor zakelijke en particuliere klanten omvat meer dan honderd merken en 25 duizend bandenmodellen voor motorvoertuigen.