Volgens vice-president Dan Akerson van Chevrolet is er voldoende ruimte om de prijs te verlagen ‘nu we meer ervaring krijgen met de bouw van elektrische voertuigen en die daardoor tegen lagere kosten kunnen produceren.’  Analisten wijzen er echter op dat de Volt zelfs met een prijskaartje van 35.000 dollar nog altijd een dure aanschaf is voor consumenten die de hand op de knip willen houden.

Net als in Europa slaan elektrische auto’s in de VS nog altijd nauwelijks aan. General Motors heeft dit jaar in het hele land niet meer dan 11.642 Chevy Volts weten te verkopen. Vorig jaar bleef de teller staan op 23.461. De Nissan Leaf doet het overigens wel een stuk beter want daarvan werden er alleen al in juli 11.703 afgezet. Op een automarkt waar het op jaarbasis om meer dan 15 miljoen voertuigen gaat, is dat echter nog altijd ‘peanuts’. Het onder meer op deze site gepubliceerde nieuws als zou Toyota in de VS een prijzenoorlog zijn begonnen met de plug-in hybride Prius is onjuist gebleken. Guido Roozekrans, de woordvoerder van Toyota en Lexus in Nederland, heeft de zaak nagevraagd ’tot in Japan aan toe’ en meldt dat het bericht pertinent incorrect is. "Toyota heeft zijn Prius phev in de VS niet afgeprijsd."