Hyundai: pas op de plaats met marktaandeel Europa

Hyundai neemt een adempauze: niet verdere groei van het marktaandeel is het doel voor de Europese markt in 2013 en 2014, maar stabilisering. Momenteel heeft Hyundai 3,5 procent van de verkopen in handen.

Alan Rushforth, CEO van Hyundai Europa, zegt dat in een gesprek met de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ook aan de behoudende target zal het concern volgens Rushforth de handen vol hebben. Maakt zijn eigen merk een sur place, voor de markt als geheel ziet de Britse topman de zaken ten goede keren. Hij verwacht dat in 2014, voor het eerst sinds zes jaar van achteruitgang, weer eens méér nieuwe auto’s verkocht zullen worden in Europa. Maar het zal nog vijf à zes jaar duren voordat de totaalmarkt weer op het niveau zit van 2007 (het laatste crisisloze jaar).  

Samen met dochter Kia zal Hyundai in 2014 circa een miljoen exemplaren afzetten, denkt de topman. Nu al ‘doet’ het concern meer auto’s dan Daimler (Mercedes, Smart). Het moment van de waarheid komt omstreeks 2016. Dan namelijk zijn veel Hyundai-kopers, in 2009 via staatssubsidie geholpen aan een hagelnieuwe auto,  toe aan een nieuw exemplaar. "Dan zal blijken of ze tevreden genoeg zijn over ons om Hyundai trouw te blijven." Het verleden biedt weliswaar geen garanties voor de toekomst, maar oogt niettemin hoopvol voor het merk: in de afgelopen drie jaar groeide de merkentrouw van veertig naar vijftig procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Hyundai: pas op de plaats met marktaandeel Europa - Automobielmanagement.nl

Hyundai: pas op de plaats met marktaandeel Europa

Hyundai neemt een adempauze: niet verdere groei van het marktaandeel is het doel voor de Europese markt in 2013 en 2014, maar stabilisering. Momenteel heeft Hyundai 3,5 procent van de verkopen in handen.

Alan Rushforth, CEO van Hyundai Europa, zegt dat in een gesprek met de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ook aan de behoudende target zal het concern volgens Rushforth de handen vol hebben. Maakt zijn eigen merk een sur place, voor de markt als geheel ziet de Britse topman de zaken ten goede keren. Hij verwacht dat in 2014, voor het eerst sinds zes jaar van achteruitgang, weer eens méér nieuwe auto’s verkocht zullen worden in Europa. Maar het zal nog vijf à zes jaar duren voordat de totaalmarkt weer op het niveau zit van 2007 (het laatste crisisloze jaar).  

Samen met dochter Kia zal Hyundai in 2014 circa een miljoen exemplaren afzetten, denkt de topman. Nu al ‘doet’ het concern meer auto’s dan Daimler (Mercedes, Smart). Het moment van de waarheid komt omstreeks 2016. Dan namelijk zijn veel Hyundai-kopers, in 2009 via staatssubsidie geholpen aan een hagelnieuwe auto,  toe aan een nieuw exemplaar. "Dan zal blijken of ze tevreden genoeg zijn over ons om Hyundai trouw te blijven." Het verleden biedt weliswaar geen garanties voor de toekomst, maar oogt niettemin hoopvol voor het merk: in de afgelopen drie jaar groeide de merkentrouw van veertig naar vijftig procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding