Ford wil in top-drie autofabrikanten

Aan de vooravond van de IAA autoshow in Frankfurt heeft Ford-topman Alan Mulally laten weten een plek in de top-drie van ’s werelds grootste autofabrikanten na te streven.

Mulally sprak met de redactie van het Duitse dagblad die Welt. Hij ontvouwde de ambitie om nog vóór 2020 jaarlijks ongeveer acht miljoen auto’s te bouwen. Ter vergelijking: vorig jaar waren het er 5,7 miljoen.

Momenteel worstelen Volkswagen, General Motors en Toyota om de nummer 1-positie. Ford echter wil zich in de strijd gaan mengen en aast op minimaal brons en mogelijk meer. Overigens gaat het Mulally niet alleen om schaal maar ook om rendement. "We streven naar een winstmarge van acht tot tien procent", vertelde hij aan het dagblad. In navolging van de concullega’s verwacht ook Ford dat de grootste groei te behalen valt in Azië (lees: China). Ook de vooruitzichten in de VS zijn wat hem betreft gunstig voor ‘zijn’ merk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ford wil in top-drie autofabrikanten - Automobielmanagement.nl

Ford wil in top-drie autofabrikanten

Aan de vooravond van de IAA autoshow in Frankfurt heeft Ford-topman Alan Mulally laten weten een plek in de top-drie van ’s werelds grootste autofabrikanten na te streven.

Mulally sprak met de redactie van het Duitse dagblad die Welt. Hij ontvouwde de ambitie om nog vóór 2020 jaarlijks ongeveer acht miljoen auto’s te bouwen. Ter vergelijking: vorig jaar waren het er 5,7 miljoen.

Momenteel worstelen Volkswagen, General Motors en Toyota om de nummer 1-positie. Ford echter wil zich in de strijd gaan mengen en aast op minimaal brons en mogelijk meer. Overigens gaat het Mulally niet alleen om schaal maar ook om rendement. "We streven naar een winstmarge van acht tot tien procent", vertelde hij aan het dagblad. In navolging van de concullega’s verwacht ook Ford dat de grootste groei te behalen valt in Azië (lees: China). Ook de vooruitzichten in de VS zijn wat hem betreft gunstig voor ‘zijn’ merk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding