Chrysler mogelijk naar de beurs

Chrysler gaat mogelijk dit jaar nog zelfstandig naar de beurs. De Fiat-partner dient waarschijnlijk deze week de vereiste documenten in bij de beursautoriteiten.

Dat heeft topman Sergio Marchionne van zowel Chrysler als Fiat meegedeeld in een interview met de Financial Times. Fiat heeft inmiddels een belang van 58,5 procent in Chrysler en Marchionne wil de beide bedrijven op termijn graag helemaal bij elkaar voegen. Maar hij wordt daarbij in de wielen gereden door het pensioen- en gezondheidsfonds van de werknemers dat de rest van de aandelen in handen heeft. Die Trust stelt dat haar belang veel meer waard is dat wat Fiat er voor over zou hebben en heeft eerder dit jaar via de rechter geëist dat voor een deel van de aandelen een beursnotering wordt aangevraagd. Op die manier zou de waarde langs meer onafhankelijke weg vastgesteld kunnen worden, denkt ook Marchionne. ‘’De papieren zijn klaar, alle voorbereidingen zijn gedaan om  in de derde week van deze maand de documenten in te dienen. Een beursnotering maakt weliswaar een eind aan ons geschil maar zal de pogingen om de twee autofabrikanten bijeen te voegen moeilijker maken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Chrysler mogelijk naar de beurs - Automobielmanagement.nl

Chrysler mogelijk naar de beurs

Chrysler gaat mogelijk dit jaar nog zelfstandig naar de beurs. De Fiat-partner dient waarschijnlijk deze week de vereiste documenten in bij de beursautoriteiten.

Dat heeft topman Sergio Marchionne van zowel Chrysler als Fiat meegedeeld in een interview met de Financial Times. Fiat heeft inmiddels een belang van 58,5 procent in Chrysler en Marchionne wil de beide bedrijven op termijn graag helemaal bij elkaar voegen. Maar hij wordt daarbij in de wielen gereden door het pensioen- en gezondheidsfonds van de werknemers dat de rest van de aandelen in handen heeft. Die Trust stelt dat haar belang veel meer waard is dat wat Fiat er voor over zou hebben en heeft eerder dit jaar via de rechter geëist dat voor een deel van de aandelen een beursnotering wordt aangevraagd. Op die manier zou de waarde langs meer onafhankelijke weg vastgesteld kunnen worden, denkt ook Marchionne. ‘’De papieren zijn klaar, alle voorbereidingen zijn gedaan om  in de derde week van deze maand de documenten in te dienen. Een beursnotering maakt weliswaar een eind aan ons geschil maar zal de pogingen om de twee autofabrikanten bijeen te voegen moeilijker maken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding