In een Brits tv-programma heeft hij inzage gegeven hoe verzekeraars schadeherstellers behandelen. Volgens hem dicteren ze de wijze van reparatie uit kostenoogpunt en niet uit kwaliteit: "Voldoet een hersteller hier niet aan, dan hebben de verzekeraars de positie om geen werk meer te sturen. Volgens mij is dat een barrière voor concurrentie."
Een Britse bron bevestigt de dominante positie: "Schadeherstellers betalen verzekeraars via het distributiekanaal gemiddeld acht pond per schade om deze te mogen herstellen. Ook verplichten verzekeraars hen om een schade met een bepaald lakmerk te herstellen; de lakleverancier betaalt deze verzekeraar daarvoor gemiddeld acht pond per doorgang."

Moody beschrijft deze situatie in het rapport ‘Dispatches: Secrets of Your Car Insurance’. Volgens hem is het aantal schadeherstelbedrijven in de UK al afgenomen tot zo’n 3.700: "Ze willen niet werken voor verzekeraars omdat deze macht hebben over hun werkaanbod en winstmarges. Bovendien wil meer dan acht procent zijn bedrijf sluiten."
Naar aanleiding van dit rapport is de Britse NMa (Office of fair Trading) verder onderzoek gestart: Het is nog niet bekend wanneer de eindresultaten van het onderzoek bekend zijn.

Bron: Autoschadeportaal