Minder florissant was het EBIT: 9,7 miljoen euro t/m september, wat 44,5 procent minder is dan de 17,5 miljoen in 2012. De return on investment halveerde: van 6,2 naar 3,1 procent. Gemeten over de eerste negen maanden van 2013 is de bruto marge 24,3 procent (2012: 26,2 procent).

Via de online winkels konden 199 nieuwe klanten worden gewonnen, deels indirect dankzij de acquisitie medio september van concullega Tirendo (banden, wielen). Daarmee heeft Delticom nu Europawijd 634 duizend klanten (consumenten én zakelijke afnemers), ruim twintig procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar het geval was. Bovendien groeit het aantal klanten dat herhaalaankopen doet bij de internetaanbieder. Delticom meldt verder tot nu toe 27,2 miljoen euro te hebben besteed aan transportkosten, bijna vijftien procent meer dan in de eerste negen maanden van 2012.

Voor heel het jaar gaat het bedrijf ervan uit de omzet van 2012 te overtreffen. "Ongeacht hoe de branche zich ontwikkelt, zal Delticom ook in 2013 sneller groeien dan het gemiddelde van de totale markt." Ook op de middellange termijn denkt de bandenleverancier het beter dan de markt te doen, en bovendien jaarlijks omzetgroei met dubbele cijfers te kunnen scoren.