Combinatie Fiat-Chrysler krijgt nieuwe naam

Het gecombineerde autoconcern van Fiat en Chrysler krijgt een nieuwe naam. Die ‘nieuwe’ onderneming krijgt vervolgens een beursnotering in New York of in Hongkong. En of het hoofdkantoor in Italie blijft, is daarbij nog verre van zeker.

Dat heeft topman Sergio Marchionne verklaard in een interview met het Italiaanse dagblad La Repubblica. ‘’Fiat staat genoteerd in Milaan. We willen gaan naar waar het geld te vinden is”, aldus de autobaas. Volgens hem komt Wall Street het meest in aanmerking omdat daar ook het meeste geld vloeit. Hij is echter ook bereid een notering in Hongkong te overwegen om nieuwe middelen aan te trekken voor de expansie van Fiat en Chrysler.
Fiat kon begin dit jaar na langdurige en moeilijke onderhandelen het pakket aandelen Chrysler kopen dat nog in handen was van het personeelsfonds. Fiat moest daar wel 4,35 miljard dollar voor neertellen, meer dan Marchionne eigenlijk wilde betalen. Dat betekent dat het bedrijf nu ook nieuw geld nodig heeft om de activiteiten verder te kunnen uitbreiden.

Marchionne deelde verder mee dat het merk Lancia straks alleen nog op de Italiaanse markt gevoerd gaat worden. Hij ziet meer kansen voor Alfa Romeo en heeft ook grote plannen met dat merk. 

Combinatie Fiat-Chrysler krijgt nieuwe naam - Automobielmanagement.nl

Combinatie Fiat-Chrysler krijgt nieuwe naam

Het gecombineerde autoconcern van Fiat en Chrysler krijgt een nieuwe naam. Die ‘nieuwe’ onderneming krijgt vervolgens een beursnotering in New York of in Hongkong. En of het hoofdkantoor in Italie blijft, is daarbij nog verre van zeker.

Dat heeft topman Sergio Marchionne verklaard in een interview met het Italiaanse dagblad La Repubblica. ‘’Fiat staat genoteerd in Milaan. We willen gaan naar waar het geld te vinden is”, aldus de autobaas. Volgens hem komt Wall Street het meest in aanmerking omdat daar ook het meeste geld vloeit. Hij is echter ook bereid een notering in Hongkong te overwegen om nieuwe middelen aan te trekken voor de expansie van Fiat en Chrysler.
Fiat kon begin dit jaar na langdurige en moeilijke onderhandelen het pakket aandelen Chrysler kopen dat nog in handen was van het personeelsfonds. Fiat moest daar wel 4,35 miljard dollar voor neertellen, meer dan Marchionne eigenlijk wilde betalen. Dat betekent dat het bedrijf nu ook nieuw geld nodig heeft om de activiteiten verder te kunnen uitbreiden.

Marchionne deelde verder mee dat het merk Lancia straks alleen nog op de Italiaanse markt gevoerd gaat worden. Hij ziet meer kansen voor Alfa Romeo en heeft ook grote plannen met dat merk.