De hoogste baas van Audi gaf aan dat de concurrentie erg sterk is, maar dat dit het premiummerk juist sterker maakt. Het dochterbedrijf van Volkswagen verkocht vorig jaar dankzij een plus van ruim 8 procent een recordaantal van 1,58 miljoen auto’s. BMW zag de verkoop met 7,5 procent stijgen tot bijna 1,7 miljoen exemplaren. Audi heeft als doelstelling aan het einde van dit decennium zijn rivaal uit München van de troon te stoten als ’s werelds grootste premiummerk, met een verkoop van 2 miljoen auto’s in 2020. Volgens Stadler moet het succes de komende jaren onder meer komen uit een groter productaanbod. Er zitten met name extra SUV modellen in de pijplijn, zoals de Q1, de Q2 en de Q6. Verder komt er van de TT een derde carrosserievariant, namelijk een praktischere Shooting Brake versie.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding