Amerikanen staan bekend als kritische klanten waar merken als Isuzu, Peugeot en Suzuki over mee kunnen praten. Maar met SsangYong denkt Mahindra wel een wereldmerk in huis te hebben. Dit label moet de Indiase moeder internationaal naar een hoger plan tillen. SsangYong heeft als doelstelling van Mahindra gekregen om in 2016 gegroeid te zijn naar een afzetniveau van driehonderdduizend auto’s. Dat betekent een dikke verdubbeling van het vorig jaar behaalde verkoopresultaat. Omdat in Zuid Korea en Europa het groeiperspectief beperkt is, wordt nu het vizier gericht op de Noord Amerikaanse markt. Mahindra sluit niet uit dat de modellen van SsangYong onder een andere, makkelijker uitspreekbare naam verkocht gaan worden. Compacte cross-overs zoals de jongste Korando zijn ook in de Verenigde Staten populair. Dit model was vorig jaar goed voor eenderde van de verkopen van SsangYong. Op de autosalon van Genève zal het merk een conceptstudie voor een nog compactere cross-over presenteren. Die moet gaan concurreren met de Nissan Juke.

Bron: Autointernationaal