De verkoop over Q1 is 5,1 procent meer dan een jaar eerder. Daarmee doet de Franse autobouwer het nog wat beter dan de wereldwijde automarkt als geheel, die een groei van 4,7 procent vertoonde. In Europa kon de Renault-groep bijna 18 procent meer personen- en bestelauto’s verkopen. De verkopen op de Britse markt kwamen zelfs twee keer zo hoog uit als in dezelfde periode vorig jaar.

Voor die goede cijfers blijft Renault nog altijd sterk afhankelijk van Dacia, dat op de Europese markt 46 procent meer verkocht. Vooral de Duster blijft het succesnummer: met 97.280 exemplaren in het eerste kwartaal is het model nu het meest verkochte van het hele gamma van de groep. Daarnaast zijn de Logan en de Sandero recentelijk in vernieuwde versies op de markt gekomen. Dacia heeft daarmee in Europa nu een marktaandeel van 2,5 procent weten te bereiken. Ook elders in de wereld gaat het bij de Renault-stal vooral om goedkopere en kleine auto’s.  

Financieel gesproken lijken die goede verkoopresultaten echter weinig zoden aan de dijk te zetten. De omzet kwam met 8,26 miljard – waarvan 7,73 miljard uit de autodivisie – op vrijwel hetzelfde niveau uit als een jaar eerder. Renault blijft voor de rest van dit jaar wel mikken op een verbetering van de operationele marge en een vrije kasstroom uit de auto-activiteiten.