Zowel Dongfeng als Frankrijk betalen namelijk 7,50 euro per aandeel met een gezamenlijke waarde van 1,95 miljard euro, als onderdeel van een kapitaalinjectie van drie miljard euro. Daarmee moet de noodzakelijke expansie buiten Europa worden gefinancierd. De lagere prijs voor het aandeel die PSA nu aanbiedt, is opnieuw negatief nieuws voor het bedrijf na een teleurstellende ‘Back in the Race’-presentatie op 14 april en teleurstellende resultaten over het eerste kwartaal, aldus analist Mike Dean van Credit Suisse in het vakblad Automotive News Europe. Een andere analist, Erich Hauser van International Strategy & Investment Group, verwacht dat de prijs lager is, juist door het commitment van Dongfeng en Frankrijk. "Het kan best zijn dat de banken hebben gezegd dat ze niet weten of ze alle aandelen kunnen verkopen tegen 7,50 euro maar wel tegen 6,77 euro." Dongfeng en Frankrijk kochten elk voor 1,05 miljard euro aan nieuwe aandelen en zullen nog meer kopen met als doel veertien procent van het totaal aan aandelen PSA te verwerven. Investeerders kunnen zeven nieuwe aandelen kopen op elke twaalf die zij al bezitten en de inschrijfperiode is 2 tot 14 mei.
De hele reorganisatie van het bedrijf PSA maakt een einde aan de heerschappij van de familie Peugeot. De hoeveelheid aandelen die de holding van de familie nog bezit, daalt van 22,5 naar 14,0 procent. Dongfeng, Frankrijk en de familie krijgen alledrie twee zetel in de raad van toezicht, die overigens woensdag 30 april bijeenkomt om kennis te maken met de nieuwe voorzitter ervan, Louis Gallois. Die werkte bij Airbus en de bij Franse spoorwegen SNCF. De nieuwe ceo van Peugeot Citroën, Carlos Tavares (komt van Renault), werkt aan een kostenreductieplan en aan de stroomlijning van het productportfolio.
PSA kreeg serieuze problemen toen de verkoop van nieuwe auto’s in Europa zes jaar achtereen achter bleef. Het bedrijf moest fabrieken sluiten en mensen ontslaan. De samenwerking met Dongfeng is bedoeld om Peugeot en Citroën te laten groeien in China, de grootste automarkt van de wereld.  Dongfeng en PSA hebben samen al drie fabrieken operationeel in China.

PSA  rapporteerde een operationeel verlies van 177 miljoen euro over het jaar 2013.  De omzet over het eerste kwartaal van 2014 was met 13,3 miljard euro 1,9 procent hoger dan hetzelfde kwartaal van 2013 dankzij hogere afzet in Europa (+16%) en in China (+18%). (bron: Automotive News Europe)