Jeep is het enige merk binnen de Fiat Chrysler-stal dat wereldwijd enige bekendheid geniet. Bovendien gaat het om auto’s in het snel groeiende SUV-segment. Later dit jaar wordt in de Italiaanse Fiat-fabrieken al begonnen met de productie van een kleinere versie, de Renegade, voor de Europese markt. Kort daarna zal die kleinere Jeep ook in Brazilië geïntroduceerd worden terwijl de Chinese partner met de productie van drie modellen in dat land zal beginnen.

Behalve op Jeep richt Marchionne naar alle waarschijnlijkheid zijn pijlen ook op Alfa Romeo. Het is een wat verkochte aantallen betreft veel kleiner merk binnen de stal en dient om een sterkere plaats te veroveren in de premium markt. 

Maar wat ‘auto-watchers’ vooral willen zien, is uitvoering van de vele plannen en bedenksels. Marchionne heeft al tijden geleden geroepen dat hij tegen 2018 minstens zes miljoen auto’s wil verkopen, een derde meer dan nu, maar vergeet er vaak bij te zeggen hoe hij dat doel dan wil bereiken. Fiat Chrysler is bovendien min of meer gedwongen er hard tegen aan te gaan omdat het ondanks de fusie van beide bedrijven nog altijd een flink maatje kleiner is dan giganten als Toyota, General Motors en de Volkswagen Groep. In de markt wordt nog steeds geroepen dat Fiat er zelfs na de fusie met Chrysler nog een vaste partner bij moet zien te vinden. En tenslotte wordt van Marchionne verwacht dat hij het één en ander roept over de Europese markt waar Fiat de laatste tijd in snel tempo aandeel heeft moeten inleveren.