Met dank aan het vroege voorjaar wisselden veel mensen al ruim vóór Pasen hun winterbanden om; de handel in zomerbanden lag daarom in Q1 duidelijk hoger dan in 2013. Of daadwerkelijk sprake is van licht herstel, zoals marktexperts voorspellen voor de Europese bandenverkoop, moet volgens Delticom-Tirendo de komende maanden blijken. Er zijn immers wel vaker verschuivingen van omzet geweest als gevolg van het weer.

Samen wisten Delticom en de vorig jaar verworven dochter Tirendo 201 duizend nieuwe klanten te werven in het eerste kwartaal (2013: 182 duizend). Het Ebitda (resultaat voor rente, belasting en afschrijving) echter zakte naar 2,4 miljoen euro, wat 26 procent lager is dan de 3,2 miljoen in 2013.

Het in 1999 opgerichte Delticom is inmiddels actief in 42 landen en exploiteert meer dan honderd onlineshops, onder verschillende namen. Delticom heeft meer dan honderd bandenmerken in het assortiment.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding