Dit meldt Financial Times. "Het project waaruit Fiat Chrysler Automobiles is ontstaan creëert een nieuwe toekomst voor het bedrijf want het krijgt internationale standing en concrete perspectieven voor groei", aldus ceo Sergio Marchionne. Hij definieerde de fusie als ‘het eind van een lange historische cyclus’ en hij voegde eraan toe dat ‘Fiat klaar is voor een sprong voorwaarts in kwaliteit’ en dat Fiat ‘niet meer tevreden is met middelmatigheid’. Iets meer dan tachtig procent van de op de vergadering aanwezige aandeelhouders stemde in met de fusie. Er was een twee-derde meerderheid noodzakelijk. Aandeelhouders die tegen zijn, hebben twee weken de tijd om uit te stappen en hun aandelen te verzilveren. Marchionne zei dat als het uiteindelijk om meer dan vijfhonderd miljoen euro gaat, de fusie niet doorgaat.
Fiat rondde de buyout van Chrysler af en nam het bestuur van Chrysler volledig in handen in afgelopen januari. De twee bedrijven worden na een proces van vijf jaar samengevoegd in FCA, juridisch gestationeerd in Nederland.  Men verwacht dat het hoofdkwartier zal worden gevestigd in Londen waarmee na 115 jaar afscheid wordt genomen van Italië.  "Maar Fiat verlaat Italië niet. Wij blijven onveranderd verbonden en we zullen onze industriële activiteiten in Italië niet afbouwen", aldus Marchionne.  Fiat heeft nog vier fabrieken operationeel in Italië.  John Elkann, bestuursvoorzitter van de Fiat Groep en de kleinzoon van Fiat-patriarch Gianni Agnelli, bevestigde de betrokkenheid van zijn familie met de investering van (familie-)investeringsmaatschappij Exor met dertig procent van de aandelen. "Er doemen zoveel grote mogelijkheden op aan de horizon."

In mei heeft Marchionne een investeringsplan van 55 miljard euro gepresenteerd waarmee men zwaar leunt op de expansie van de premiummerken Alfa Romeo, Jeep en Maserati en op het vergroten van de business in China and India. Men doelt op een verdubbeling van de winst en op een vergroting van de afzet met zestig procent van 4,4 miljoen auto’s in 2013 naar zeven miljoen in 2018. Volgens Marchionne verloopt alles volgens het ‘mei-plan’, er zouden geen negatieve ontwikkelingen zijn.